wtorek, 16 lutego 2016

12 najlepszych książek jakie w życiu czytałem

Niech Cthulhu będzie z wami!

Kilka lat temu (konkretnie dwa) -popełniłem notkę, w której pokusiłem się o sporządzenie rankingu książek, które póki co wywarły na mnie największy wpływ 

Teraz doszedłem do wniosku, że nadeszła pora na przedstawienie pozycji, które mnie absolutnie oczarowały i które osobiście uważam za największe arcydzieła literatury z jakimi się zetknąłem. Ponieważ jednak nie mam ostatnio weny do tworzenia jakoś specjalnie skrzących erudycją tekstów a i chyba nie ma takiej potrzeby nie będę uzasadniał dlaczego na liście znalazła się ta a nie inna pozycja. Dodam więc tylko, że każdą z nich zdecydowanie polecam.

1. 
„Kraina Traw”
 Mitch Cullin

2. 

„Mistrz i Małgorzata”
 Michaił Bułhakow

3. 

„Mapa i terytorium” 
Michel Houellebecq

4. 

„Imię Róży” 
Umberto Eco

5.

 "Lot nad kukułczym gniazdem" 
Ken Kesey 
6. 

„Próba” 
Eleanor Catton

7. 

 „Mały palec Buddy”
 Wiktor Pielewin

8. 

 „Proces” 
Franz Kafka

9. 

 „Metro 2033” 
Dmitry Glukhowsky

10.
"Niehalo"
Ignacy Karpowicz

11. 

 "Jeśli zimową nocą podróżny"
Italo Calvino

12. 

"Mroki"
Jarosław Borszewicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz